Medische data mogen vanzelfsprekend alleen maar bij de beoogde ontvanger aankomen en nooit door iemand anders worden ingezien. Betrouwbaarheid en veiligheid bij de communicatie staat voorop! Gegevens blijven via de Medische Berichten Service van E-Zorg altijd volledig afgeschermd, doordat we gebruik maken van ons eigen besloten zorgnetwerk.
Zorgprofessionals worden in staat gesteld laagdrempelig en veilig medische berichten uit te wisselen met collega’s, patiënten, cliënten, lokale overheidsinstanties en andere partners binnen de zorgketen. Bij dit gestructureerde berichtenverkeer is het ondersteunen van alle gangbare en minder gangbare standaarden van groot belang. Onze applicatie kan met bijna alle bestandsindelingen overweg. Onder de motorkap van de Medische Berichtenservice vindt een automatische vertaalslag plaats. Inkomende data worden direct omgezet naar de juiste output voor de ontvanger, waarbij indien nodig het ene formaat naadloos wordt omgezet in het andere.
Koppelen van verschillende systemen
In de zorg zijn er veel verschillende informatiesystemen met bijna net zoveel eigen indelingen (EDI, HL7, FHIR, APOLab, EDIFACT, E-VAC … enzovoort). E-Zorg oplossingen zijn gebaseerd op deze standaarden en worden probleemloos op andere systemen aangesloten. En mocht zo’n koppeling er toch nog niet zijn? Geen probleem, dan maken wij die! Voor huisartsen en apothekers, maar ook voor ziekenhuizen, klinieken en andere zorginstellingen.
De prijs! Niet geheel onbelangrijk. Die spreken we met elkaar af op basis van het verwachte volume aan berichten. Mocht blijken dat het aantal berichten in een bepaalde periode toch hoger ligt, dan wordt dat niet achteraf doorberekend! Eventuele aanpassingen laten we pas vanaf de volgende contractperiode ingaan.
- Betrouwbare Medische Berichten dienst
Volledig veilig medische gegevens uitwisselen binnen de gehele zorgketen. - Versleutelde communicatie
Alle data worden versleuteld en zijn pas weer ‘leesbaar’ als bij de ontvanger. - Gebaseerd op standaarden
Applicatie die overweg kan met bijna alle in de zorg bekende bestandsformaten
Dagelijks wissel je belangrijke medische gegevens uit met collega’s of andere professionals in de zorg. Dit kunnen lab-resultaten zijn, maar ook specialistenbrieven, röntgenfoto’s, scans, recepten of andere belangrijke diagnostische gegevens.
Door gebruik te maken van de E-Zorg Medische Berichten Service ben je ervan verzekerd dat deze gegevens snel, correct en veilig aankomen bij de geadresseerde. Hier kun je geen risico’s bij lopen dus moet je kunnen vertrouwen op het platform dat je gebruikt!
- Continue bescherming
24/7 bescherming tegen malware (bv. phishing of ransomware) en DDoS-aanvallen. - Beproefde zorgspecialist
Meer dan 5000 aangesloten zorglocaties waaronder 95% van alle apothekers, 85% van alle huisartsen en 65% van alle ziekenhuizen. - Geringe Helpdesk-wachttijd
Onze gemiddelde wachttijd voor de telefonische helpdesk is < 17 seconden. - Grote Helpdesk-expertise
Onze helpdesk wordt ingevuld door netwerkbeheerders en kenners van de zorg. - Self Service Portal
Realtime inzage in status van verzonden berichten (ontvangen / gelezen?) - Geen verrassingen achteraf
Mocht het berichtenverkeer in de praktijk toch omvangrijker te zijn? Dan nemen we contact met u op en passen we de bundel voor het jaar erop aan. NIET tijdens de periode!
Het is van het uiterste belang dat communicatie van medische data tussen de verschillende betrokken partijen in de zorgketen efficiënt en veilig is. Als het gaat om privacy (AVG) en afscherming tegen alle soorten malware (zoals phishing, ransomware of virussen) mag er geen enkel risico gelopen worden.
Het proces van gegevensuitwisseling moet probleemloos verlopen, waarbij het niet uit mag maken of het om interne of externe communicatie gaat. Hierbij kan ook met andere bestandsformaten gewerkt worden. E-Zorg is hierin een betrouwbare partij die als zorgspecialist door de VZVZ is gecertificeerd als Goed Beheerd Zorgnetwerk (GZN). We behalen alle vereiste normen zoals ISO 27001 en NEN 7510 ruimschoots.
- Continue bescherming
24/7 bescherming tegen malware (bv. phishing of ransomware) en DDoS-aanvallen. - Excellente betrouwbaarheid
Meer dan 99,96% netwerkbeschikbaarheid (uptime). - Beproefde zorgspecialist
Meer dan 5000 aangesloten zorglocaties waaronder 95% van alle apothekers, 85% van alle huisartsen en 65% van alle ziekenhuizen. - Normeringen & certificeringen
Goed beheerd Zorgnetwerk (VZVZ-certificatie), ISO 27001 en NEN 7510. - Geringe Helpdesk-wachttijd
Onze gemiddelde wachttijd voor de telefonische helpdesk is < 17 seconden. - Grote Helpdesk-expertise
Onze helpdesk wordt ingevuld door netwerkbeheerders en kenners van de zorg. - Managed Services ontzorging
Regelmatige updates en benodigde software-aanpassingen worden automatisch verzorgd. - Self Service Portal
Realtime inzage in status van verzonden berichten (ontvangen / gelezen?) - Kostenbesparende oplossing
Op basis van volume van het berichtenverkeer betaal je een vaste prijs per jaar - Geen verrassingen achteraf
Mocht het berichtenverkeer in de praktijk toch omvangrijker te zijn? Dan nemen we contact met u op en passen we de bundel voor het jaar erop aan. NIET tijdens de periode!