Zorg leveren gebeurt op vele plekken; bij een huisarts, apotheek of een ziekenhuis. Maar veel zorgprofessionals zijn ook dagelijks onderweg. De huidige corona-crisis heeft ook geleid tot een veel hogere vraag naar thuiswerken en oplossingen daarvoor. Met Remote Access maakt het niet uit waar je bent of via welk apparaat je toegang wil krijgen tot je digitale werkomgeving. Bij deze flexibele E-Zorg dienst wordt bovendien geen enkele concessie gedaan op het gebied van veiligheid. De bescherming tegen alle mogelijke internetbedreigingen blijft onverminderd gelden
E-zorg biedt twee verschillende manieren om Remote Access mogelijk te maken:
- VPN: Een Virtual Private Network maakt het mogelijk om via een willekeurige internet-verbinding (en dat kan ook de verbinding van je mobiele telefoon zijn) veilig een verbinding te maken met het netwerk op het werk. Daardoor kan je onderweg of op een willekeurige locatie gegevens raadplegen en bewerken die op het netwerk zijn opgeslagen.
- Remote Desktop: hiermee kan je, al dan niet via een VPN, jouw computer op het werk overnemen. Je kan dan de computer bedienen via je laptop, tablet of mobiele telefoon alsof je er zelf voor zou zitten. Alle programmatuur en gegevens die op je computer staan zijn beschikbaar en alle wijzigingen die je maakt worden automatisch veiliggesteld op je eigen computer.
Doordat je gebruik maakt van een beveiligde inlog via een applicatie die alleen via ons afgeschermde netwerk communiceert, hou je alle gebruikelijke gevaren (ransomware, virussen etc.) buiten de deur.
Voor het gebruik van onze Remote Access oplossing kun je heel eenvoudig met een zogenoemde token-oplossing werken. Hiermee kun je via elke gewone internetaansluiting een veilige verbinding maken naar computers/diensten binnen het beveiligde E-Zorg netwerk.
We hebben twee soorten tokens, een fysieke token in de vorm van een sleutelhanger en een mobile app voor je smartphone. Beiden even veilig!
De sleutelhanger token heeft als voordeel dat deze overdraagbaar tussen collega’s is, maar wordt ook wel eens vergeten of verloren (NB gebeurt dit kun je altijd met onze helpdesk bellen om alsnog toegang te krijgen). De mobile token is een app op je eigen telefoon en dus is dit token niet overdraagbaar tussen collega’s
De keuze voor welk soort token je gebruikt is vrij.
- Overal toegang tot je werkomgeving
Op je werk, op locatie of thuis. Altijd direct toegang tot je digitale werkomgeving. - Beveiliging via E-Zorg applicatie
Altijd en overal optimale beveiliging via onze afgeschermde infrastructuur. - PC, tablet en smartphone
Niet alleen anywhere en anytime maar ook op bijna ieder gewenst apparaat
Overal ‘gewoon’ kunnen werken zonder je daarbij zorgen hoeven te maken over de betrouwbaarheid en veiligheid van de verbinding. Toegang tot je (digitale) werkomgeving en dus tot alle programma’s en gegevens die je nodig hebt in je dagelijkse werk. Dat is wat je als zorgprofessional kunt verwachten van Remote Access.
Ben je actief in bijvoorbeeld de ouderenzorg, de thuiszorg of als huisarts, dan is de kans groot dat je regelmatig niet achter een pc zit, maar onderweg bent of in een omgeving waarbij je niet direct toegang hebt tot een pc. Remote Access biedt de optie ook via een tablet of smartphone te kunnen werken met de tools en gegevens die je nodig hebt.
- Volledige functionaliteit
Toegang tot de complete digitale werkomgeving met alle functies en data - Continue bescherming
24/7 bescherming tegen malware (bv. phishing of ransomware) en DDoS-aanvallen. - Excellente betrouwbaarheid
Meer dan 99,96% netwerkbeschikbaarheid (uptime). - Beproefde zorgspecialist
Meer dan 5000 aangesloten zorglocaties waaronder 95% van alle apothekers, 85% van alle huisartsen en 65% van alle ziekenhuizen. - Geringe Helpdesk-wachttijd
Onze gemiddelde wachttijd voor de telefonische helpdesk is < 17 seconden. - Grote Helpdesk-expertise
Onze helpdesk wordt ingevuld door netwerkbeheerders en kenners van de zorg.
Het managen van zorgprocessen wordt steeds complexer. Thuiswerken is voor een deel van de zorgprofessionals vaak een bijzonder logische en praktische manier om productief te zijn. Daarnaast is onderweg of op locatie kunnen werken een absolute noodzaak binnen de zorg. En dan is toegang via een tablet of zelfs smartphone de beste en meest effectieve manier.
Maar deze Remote Access moet dan wel eenvoudig en betrouwbaar zijn. Flexibiliteit en locatie-onafhankelijkheid, echter zonder daarbij compromissen te doen op het gebied van veiligheid. De E-Zorg infrastructuur zorgt altijd voor optimale beveiliging omdat alle communicatie via afgeschermde servers plaatsvindt. Altijd!
- E-Zorg verbinding
Afgeschermd netwerk, gescheiden van openbare netwerken. - Normeringen & certificeringen
Goed beheerd Zorgnetwerk (VZVZ-certificatie) + ISO 27001, NEN 7510, NTA7516. - Volledige functionaliteit
Toegang tot de complete digitale werkomgeving met alle functies en data - Continue bescherming
24/7 bescherming tegen malware (bv. phishing of ransomware) en DDoS-aanvallen. - Excellente betrouwbaarheid
Meer dan 99,96% netwerkbeschikbaarheid (uptime). - Beproefde zorgspecialist
Meer dan 5000 aangesloten zorglocaties waaronder 95% van alle apothekers, 85% van alle huisartsen en 65% van alle ziekenhuizen. - Normeringen & certificeringen
Goed beheerd Zorgnetwerk (VZVZ-certificatie) + ISO 27001, NEN 7510, NTA7516. - Geringe Helpdesk-wachttijd
Onze gemiddelde wachttijd voor de telefonische helpdesk is < 17 seconden. - Grote Helpdesk-expertise
Onze helpdesk wordt ingevuld door netwerkbeheerders en kenners van de zorg. - Managed Services ontzorging
Regelmatige updates en benodigde software-aanpassingen worden automatisch verzorgd.