Het is, zeker in de zorg, van essentieel belang dat e-mail berichten veilig en afgeschermd worden verzonden, zodat alleen de bedoelde ontvanger ze ontvangt en de inhoud niet onderweg kan worden ingezien of aangepast. Zorg Messenger – Veilig Mailen maakt dit mogelijk. Wil je e-mail kunnen verzenden via Veilig Mailen dan is een aansluiting op het E-Zorg netwerk noodzakelijk. Ontvangen van e-mail via Veilige Mail kan via iedere internetverbinding.
Berichten worden direct bij de ontvanger in het e-mailprogramma afgeleverd, als de ontvanger is aangesloten op het E-Zorg netwerk of via de koppeling met partnernetwerken (afleverroute 2 in figuur 1). In het geval van patiënten, cliënten of mantelzorgers is dat in principe niet het geval, maar zorgt onze toepassing ervoor dat er toch veilig gecommuniceerd kan worden. Het bericht wordt daarbij versleuteld opgeslagen binnen het gesloten E-Zorg netwerk (afleverroute 3 in figuur 1). De ontvanger krijgt hiervan een melding in de vorm van een notificatiebericht via de mail. Het bericht is dan (gratis) te
bekijken en te beantwoorden via het webportaal, of de Zorg Messenger applicatie.
NB Indien gewenst kan de ontvanger gebruik maken van de berichtenapp, die beschikbaar is voor tablet en smartphone. De app is te downloaden via Google Play of de Apple App Store.
Als verzender en ontvanger voldoen aan de NTA7516 richtlijnen kunnen er ook berichten worden verstuurd naar ontvangers die gebruik maken van een andere leverancier (afleverroute 4). Het bericht bestemd voor een dergelijke ontvanger wordt vanuit het E-Zorg netwerk verstuurd. Aflevering gebeurt dan via de koppeling met het partnernetwerk of via het openbare internet. Uiteraard nog steeds volgens de regels zoals die zijn opgesteld in de NTA7516 richtlijnen. Organisaties, die gebruik maken van verschillende leveranciers kunnen zo toch gewoon veilig met elkaar kunnen communiceren.
Mail platform
- Afgeschermde en veilige e-mailcommunicatie
- Ook veilig e-mailverkeer met niet op E-Zorg netwerk aangesloten adressen
- Ook veilig e-mailverkeer met partnernetwerken
Zorg Messenger geeft je als zorgprofessional de zekerheid dat je je volledig kunt concentreren op de dagelijkse (zorg)taken. Die vereisen focus. Daarom moet je erop kunnen vertrouwen dat alle informatie die je deelt via mail- of appverkeer volstrekt veilig en afgeschermd is.
Ook moeten programma’s waarmee je werkt eenvoudig te bedienen zijn en alle functionaliteit bezitten die in jouw zorgomgeving gewenst zijn. En mocht er onverhoopt toch een vraag of probleem opduiken dan wil je verzekerd zijn van goede telefonische support en duidelijke online documentatie.
- Continue bescherming
24/7 beschermd tegen malware (bv. phishing of ransomware) en DDoS-aanvallen. - Messaging van grote bestanden
Via de E-Zorg app-software kunnen bestanden tot wel 100MB verstuurd worden. - Beeldzorg via de chatfunctie
Vanuit de messaging app video-oproep om zo advies te vragen of te verlenen. - Controle over communicatie
Leesbevestiging, eigen berichten verwijderen of slechts beperkte tijd tonen. - Digitaal Consult
Gebruik de chatfunctie (evt. met video) om op afstand een consult te verlenen. - Geringe Helpdesk-wachttijd
Onze gemiddelde wachttijd voor de telefonische helpdesk is < 17 seconden. - Grote Helpdesk-expertise
Onze helpdesk wordt ingevuld door netwerkbeheerders en kenners van de zorg.
Als manager in de zorg wil je ontzorgd worden door een (ict-)leverancier. Je wil kunnen rekenen op een solide partner, die over de ervaring en expertise beschikt om problemen te voorkomen en veiligheid te garanderen. Zeker omdat je actief bent in de zorgketen is dat van het hoogste belang.
Betrouwbaarheid en goede functionaliteit van de diensten, beschikbaarheid (uptime) van de systemen en een snelle afhandeling van vragen. Certificering van de ZVZV als Goed Beheerd Netwerk is key, net als het voldoen aan de in de zorg gehanteerde normeringen. Zorg Messenger voldoet aan al deze zaken.
- Excellente betrouwbaarheid
Meer dan 99,56% netwerkbeschikbaarheid (uptime).
- Normeringen & certificeringen
Goed beheerd Zorgnetwerk (VZVZ-certificatie) + ISO 27001, NEN 7510.
- Managed Services ontzorging
Regelmatige updates en zorgeloze automatische software-aanpassingen.
- Continue bescherming
24/7 beschermd tegen malware (bv. phishing of ransomware) en DDoS-aanvallen.
- Geringe Helpdesk-wachttijd
Onze gemiddelde wachttijd voor de telefonische helpdesk is < 17 seconden.
- Grote Helpdesk-expertise
Onze helpdesk wordt ingevuld door netwerkbeheerders en kenners van de zorg.
- Beeldzorg via de chatfunctie
Vanuit de messaging app video-oproep om zo advies te vragen of te verlenen